Säännöt ja ohjeet Kaakkurin ja Linnanmaan viikkokisoihin
- Mikäli pelaaja myöhästyy lohkonsa peleistä yli 5 minuuttia, muilla pelaajilla on oikeus hankkia korvaava
pelaaja.
- Otteluohjelma lukitaan kaksi tuntia ennen kisan alkamista. Tämän jälkeen ei voi enää ilmoittautua tai perua
ilmoittautumista järjestelmän kautta. Perumisesta tulee lähettää viesti järjestäjälle.
- Otteluohjelman lukitsemisen jälkeen tulevasta peruutuksesta rangaistaan 2-6 pisteen
vähennyksellä seuraavan pelin ilmoittautumisessa. Rangaistukseen vaikuttaa ilmoittiko henkilö peruutuksesta,
missä vaiheessa ilmoitti ja missä lohkossa pelaaja pelasi. Kisan aloitusaikaa myöhemmin alkaviin lohkoihin on
helpo löytää täytepelaajia, mutta ensimmäisiin lohkoihin on lyhyellä varoitusajalla erittäin vaikeaa löytää
pelaajia.
- Pelisysteemi koostuu neljän pelaajan lohkoista, joissa kussakin lohkossa kaikki peliparikombinaatiot pelaavat kaikkia vastaan, eli yhteensä kolme erää per lohko
- Jokainen erä pelataan juoksevin pistein 21 pisteeseen, erä voi päättyä myös yhden pisteen erolla
- Mikäli viimeinen lohko jää vajaaksi etsitään korvaavia pelaajia. Nämä
ns.
"Täytepelaajat" saavat kuitenkin
rankingpisteitä vain omasta lohkostaan.
- Pelaajan jätettyä viikkokisa kesken loukkaantumisen vuoksi ei hän saa ko viikkokisasta pisteitä. Loukkaantuneen pelaajan tilalle etsitään "täytepelaaja".
- Peruspisteet jaetaan jokaisessa viikkokisassa oheisen osallistujamäärään sidotun pistetaulukon mukaisesti. Peruspisteiden jakaminen suoritetaan siis perustuen pelaajan sijoitukseen lohkossaan.
- Mikäli useampi pelaaja on tasapisteissä jaetaan kaikille tasapisteissä oleville pelaajille peruspisteinä sijojen pisteiden keskiarvo. (esimerkiksi kun lohkon 1. kaksi parasta paria ovat tasapisteissä molemmat saavat 19,6 pistettä)
- Peruspisteiden lisäksi osakilpailusta jokaiselle pelaajalle jaettaviin ranking-pisteisiin otetaan huomioon ns. plus-miinus -vaikutin. Plus-miinus -vaikutin lasketaan yksinkertaisesti siten, että pelaajan kolmen ottelun tulossarakkeen summa kerrotaan kertoimella 0.05 ja tulos lisätään pelaajan peruspisteisiin.
- Lohkojako osakilpailuihin tapahtuu laittamalla pelaajat järjestykseen ranking-pisteiden perusteella. Kaikissa
muissa kisoissa ranking-peruste on pelaajan kahden edellisen kisan yhteispisteet tai ainoan kisan pisteet
tuplattuna. Finaalikisassa pelaajien järjestys määräytyy neljän parhaan kisan yhteispisteiden summan
perusteella.
- Tasapistetilanteessa järjestys määräytyy ilmoittautumisjärjestyksessä.
Peruspistetaulukko
| voittaja | toinen | kolmas | neljäs |
Lohko 1 | 20,1 | 19,1 | 18,1 | 17,1 |
Lohko 2 | 19,2 | 18,2 | 17,2 | 16,2 |
Lohko 3 | 18,3 | 17,3 | 16,3 | 15,3 |
Lohko 4 | 17,4 | 16,4 | 15,4 | 14,4 |
Lohko 5 | 16,5 | 15,5 | 14,5 | 13,5 |
Lohko 6 | 15,6 | 14,6 | 13,6 | 12,6 |
Lohko 7 | 14,7 | 13,7 | 12,7 | 11,7 |
Lohko 8 | 13,8 | 12,8 | 11,8 | 10,8 |
Lohko ... | ... | ... | ... | ... |